Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

PKP Cargo: Część odpraw i wypłat odłożona w czasie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

PKP Cargo

Data publikacji:
24-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
PKP Cargo: Część odpraw i wypłat odłożona w czasie
fot. PKP Cargo
- Sytuacja finansowa PKP Cargo (...) jaką obecny zarząd zastał po objęciu funkcji wymagała podjęcia niezwykle trudnych decyzji - czytamy w najnowszym komunikacie prasowym PKP Cargo. Dalej czytamy, że "aktualna sytuacja finansowa jest wyjątkowo ciężka". Spółka jest zmuszona do odłożenia w czasie spłaty dużej części należnych odchodzącym pracownikom odpraw, odszkodowań, nagród i ekwiwalentów.

Jak dowiadujemy się z komunikatu spółki, PKP Cargo obecnie nie stać na spłacenie części zobowiązań wobec pracowników. Konieczne jest rozłożenie płatności i odłożenie ich w czasie. Zarząd firmy potwierdza, że wszystkie osoby, które nie otrzymają w terminie odpraw, odszkodowań, nagród czy ekwiwalentów są do nich w pełni uprawnione, a świadczenia te zostaną wypłacone w pierwszym możliwym terminie.

– Zapewniamy, że tak szybko jak będzie to tylko możliwe wypłacimy wszystkie należne poszczególnym pracownikom kwoty wraz z odsetkami. Zostanie także złożony wniosek o wypłatę pożyczki z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w celu szybszego pokrycia jak największej części należnych odchodzącym pracownikom świadczeń – mówi Monika Starecka, p.o. członka zarządu ds. finansowych PKP Cargo w restrukturyzacji.

Jak podaje spółka w komunikacie, "przyczynami katastrofalnego stanu spółki są między innymi karygodne błędy popełnione przez zarządy PKP Cargo w latach 2022-2023, które w długim terminie doprowadziły do niezwykle trudnej sytuacji płynnościowej, a także motywowane politycznie decyzje rządu Pana Premiera Morawieckiego".

Spółkę ciągnęło na dno rekordowe zadłużenie wynoszące ponad 5,2 mld zł oraz ogromne koszty m.in. płac czy rat leasingowych. W całym 2023 roku spółka na płace wydała prawie 2 mld zł, a poprzedni zarząd przed wyborami zgodził się na kolejne podwyżki. Na rok 2023 i 2024 przyjęto nierealne założenia w zakresie pracy przewozowej. Ponadto przed wyborami parlamentarnymi w 2023 roku zdecydowano się na leasing zwrotny najlepszych lokomotyw, ale kilkaset milionów złotych z tej operacji posłużyły na podwyżki dla pracowników, a nie na spłatę zadłużenia.

– Jednak bieżąca sytuacja finansowa jest wciąż trudna i wymaga szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych. Zarząd PKP Cargo (...) zapewnia, że zrobi wszystko co w jego mocy, aby wypłaty dla pracowników odchodzących z firmy w ramach zwolnień grupowych zostały zrealizowane najszybciej jak to możliwe – dodał zarząd spółki.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo będzie opóźniony

Biznes

Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo będzie opóźniony

Daniel Siwak 24 października 2024

Beroud (PKP SA): Wrócimy do komercjalizacji gruntów w metropoliach

Infrastruktura

PKP Cargo wciąż z tym samym zarządem

Biznes

PKP Cargo wciąż z tym samym zarządem

PKP Cargo 16 października 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Pasażerowie wracają na kolej dzięki etosowi kolejarza?

Pasażer

Zobacz również:

Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo będzie opóźniony

Biznes

Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo będzie opóźniony

Daniel Siwak 24 października 2024

Beroud (PKP SA): Wrócimy do komercjalizacji gruntów w metropoliach

Infrastruktura

PKP Cargo wciąż z tym samym zarządem

Biznes

PKP Cargo wciąż z tym samym zarządem

PKP Cargo 16 października 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Pasażerowie wracają na kolej dzięki etosowi kolejarza?

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5